onsdag 26 oktober 2011

LJUVLIGA LAVENDEL!!!!! KÄNNS NÄSTAN SOM JAG HAR FÅTT PIPPI PÅ KRANSAR!!!!




Idag fick jag en ide´ hos en annan
bloggare...Lavendelkransar,har inte
haft en tanke på att göra kransar på
denna ljuvliga växt och dessutom bara
den ljuvliga lukten som spred sej i 
rummet.....

 



Hängde upp kransarna på mitt gamla
dubbel fönster, kransarna fick även ett
sött litet vitt trä hjärta om sej....

 




Nu luktar det LAVENDEL i 
huset,imorgon ska min dotter,
min mamma och jag åka på våran
årliga resa till Tranås och där
kommer vi att gå i flera timmar
och titta i alla dessa mysiga affärer
och resan avslutas i ett helt

UNDERBART

inrett växthus ,med i stort sett allt,
som fina kransar,dekorationer mm..
LÄNGTAR till imorgon
rena rama myspys DAGEN....

Ha nu en fortsatt skön dag...

Bamsekramen Lotta...


12 kommentarer:

  1. Så fin din krans är.. Skulle gärna ha en...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Jaa såå fin så...va kul att du fått pippi på kransar,jag har på pippimössor!! Vad skoj ni ska ha det imorgon då...lycka till Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag gillar att "hänga" här! Du har sååå fin blogg och jag gillar det du skriver!
    Du har så fina bilder och du inspererade mig att göra en krans med lingonris häromdagen :)
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Tack så mycket för att du lämnade en så fin kommentar hos mig!:) Så härligt med en krans av lavendel. Snart är det dags för lingonkransar här hemma! Ha det fint! kram/L

    SvaraRadera
  5. Så fin krans du gjort! Förstår att det doftar gott hos dig nu.
    Det låter som om ni kommer att ha en underbar dag i morgon :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Vackert :)
    Ja då brist på fantasi har jag inte än hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej! det är så mysigt med kransar,de kan man väl inte tröttna på!? så kul med en utflykt så här på hösten! hoppas ni har haft en underbar dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  8. Vilka läckra kransar du fixat till, kransar är så dekorativt. Gillar dina durkslagslampor, snyggt när ljuset smiter ut genom de små hålen.
    Och du, vilka fina mossdekorationer du gjort sen, nu blev jag sugen på att ta en tur till skogen och hämta hem lite mossa.
    Ha en fortsatt fin vecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  9. Åh vilken superfin krans!! Ja vad fiffigt att göra den av lavendel, dels snyggt, men lavendel luktar ju så himla gott också, mmmmm.... Låter som du kommer att få en riktig mysdag i morgon, vad härligt!!! Ha så kul!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Härligt med en krans av lavendel,min favorit:)

    Ha en härlig dag med mor och dotter!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Vilka söta kransar du har gjort! Lavendel doftar så gott också :-).

    Det låter som att ni hade en riktig mysdag i Tranås, såna där dagar behöver man ibland. Det är roligt om man åker iväg med likasinnade också, som inte bara vill åka hem direkt ;-).

    Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! Lycka till, jag drar vinnaren ikväll :-).

    Kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  12. Vad du pysslar & donar så fina saker.. Kransen var ju bara för fin! Nu i hösttider sätter pyssellusten igång, det gillas :) Kram

    SvaraRadera