onsdag 1 februari 2012

Äntligen har jag sytt färdigt sängkappan!!!!!!




Ja ser det snöar jag ser det snöar.....

Mer snö är på väg,imorse när jag skulle 
ta mej hem från jobbet så var det hela
-14 gr brrrr.....
Har länge gått och tänkt att sy en sängkappa
till sängen och nu mina vänner har det blivit
av.....






Är helnöjd faktiskt,nu kan man dölja
saker under sängen kanske resväskor
eller lådor ,vi får se....

 



Tryckte hem dessa industriella påslakanen
från nätet häromdagen,älskar dom allaredan



Väldigt va texten blev suddig men
det bjuder jag på.....

Jag avslutar med örngottet.....

Ha nu en fortsatt mysig Onsdag mina vänner.....
Imorgon kommer det mera snö.....

Stora Kramen från mej.......
Lotta


13 kommentarer:

  1. Åh vilken fin kappa du har sytt. Vilket jobb!!
    Underbara textiler, älskar verkligen linne med "gammalt" tryck på :))
    Ha en underbar onsdag.
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Så snyggt...jag har tänkt sy en men det blev det allra enklaste så länge....ett vanligt gammalt lakan!
    Dom påslakanen har jag oxå köpt, riktigt snygga och HM har blivit som en liten guldgruva av goodisar!

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Jag tror vi skrev samtidigt...nä du med?...vad kul, då har vi nåt att vänta på båda två!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  4. Men du dom där sängkläderna gillar jag! Jättefina! Och sängkappan likaså. Vad duktig du är. När vi för några år sedan köpte ny säng så var jag fast besluten att köpa en säng som var täckt nertill så man slipper dammsuga under sängen :)

    Sv: Hamilton fick godtjänt alltså, om jag förstod dig rätt, haha
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Jag har också tänkt och sy en sängkappa ,men det verkar vara ett himla jobb
    snyggt blev den som du har gjort
    Kram

    SvaraRadera
  6. Supersnygg sängkappa! Och påslakan :-)

    /Anna

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Men, så fint du har det i sovrummet! Vad duktig du är som sytt sängkappan själv!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. Hej på dig!
    Jo tack, jag mår mycket bättre nu....
    Fin sängkappa! Visst är det skönt när man äntligen får gjort något man länge tänkt göra?
    Du undrade vem Gerda är ... Hon har bloggen Ide´makeriet och säljer även hon en massa mysiga saker, mycket väl värt att kolla in där.
    Älskar verkligen dina påslakan, är det H&M ?
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. O vad duktig du är, den blev ju jätte fin.
    Jag har precis fuskat och köpt mig en sänglinne från HM, är inte en sån stjärna på att sy.
    Kram på dig och tack för din lilla hälsning inne hos mig.
    kram gerda

    SvaraRadera
  10. Vad du är duktig !
    - Sängkappan blev ju superfin. Beundrar alla som frivilligt tar fram den där maskinen som man syr med ...
    Påslakanen passade ju perfekt till.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Men så snygg den blev, va duktig du är!
    Snygga sängkläder också, ska nog surfa runt o spana in dessa jag med :)

    Kram cAmilla

    SvaraRadera
  12. Heeeej goaste,Lotta..Men va duktig du har varit då,en sängkappa har jag tänkt på i flera år nu men det är ju såååå trökigt att sy...haha..Åh din blev ju så snygg...Ja,ja man vet inte vad framtiden bjuder på...;))

    KRAAAAAM på dig och en pöss på pannan du fina!!

    SvaraRadera
  13. Wow har du sytt en sängkappa själv? Det va inte illa, snygg blev den å :-) Och sängkläderna var riktigt snygga!!

    Ja här snöar det också som sjutton idag - vintern är visst här...hihi! Det är så väldigt vackert ute, sitter och tittar ut och ser den fluffiga snön virvla runt och det är så ljust och vackert - jag njuter :-)

    Ha nu en riktigt skön fredag!

    SvaraRadera