tisdag 5 juni 2012

Lite målning passar ju bra i det här vädret!!!!





Hej på er 
i varannan timmes 
sol blåst och regnväder...
När kommer värmen...

Passar på att måla trappan till tredje
våningen, passar ju bra i det här vädret

 



Vårat hus är ju byggt 1921
Jag undrar om man bygger en 
trappa på det här viset fortfarande
ja ni ser ju dörrfodret in till rummet
i den lilla gluggen.....
Ja då har man målat en del av trappen 
två gånger.....
Vilket evighetsgöra....
Men det blir nog fint när det blir färdigt!!!

Ha en fortsatt mysig eftermiddag

Kram Lotta

8 kommentarer:

  1. Åh du jag tror det kommer att bli superfint, å tänk 3 våningar, snacka utrymme...jag tror jag svimmar, fniss!
    Tack för tipset, jag har bonkat, sockrat och gett varmvatten, dessvärre måste jag nog erkänna att jag går bet!

    Ha en fin dag du med vännen!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli jättebra när trappen är klar.
    Jag skulle inte tro att dom har den lösningen idag om dom skulle bygga, haha

    Ja... jag undrar när sommaren kommer. Fy sjutton vad kallt det är. Vi har bara 8 grader här just nu... burr...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Välutnyttjade kvadratmetrar... Trappan blir ju fin som ett smycke då du får den vit !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Målning är precis vad jag också sysslar med nu när solen lyser med sin frånvaro. Ett evighetsjobb här med ;o)
    Finfin blir trappan hos er i alla fall.

    Ha en härlig nationaldag!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Kommer till att bli jättefint i trappan! Ibland kan man se både konstiga å härliga konstruktioner i äldre hus men det har dock sin charm med allt! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Ja det gäller att passa på att
    göra innesaker när vädret är tråkigt.
    Då får man det gjort också, i stället för att dra
    på det....
    Kommer säkert bli hur fint som helst!
    Du får ha en mysig helg!
    Stor kram
    sofia

    SvaraRadera
  7. Koslig hos dere , nydelig hus dere har . Fint å gjøre litt nyttig inne - selvom man ønsker seg sol og varme - de dagen kommer ;)) God helg !

    SvaraRadera
  8. Så fin trappan blir. Bra att passa på att göra inne jobb nu när det inte är så bra trädgårdsväder. Charmigt med gamla hus. Inget är det andra likt.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera