onsdag 27 juni 2012




Nu var det ett tag sen igen....
Jag förstår inte vart dagarna tar
vägen...

Mycket jobb
Mormor
Hem

 


Måste bara visa er denna 
ljuvliga juvel...
Visst är den helt UNDERBAR..
En orkide´,en mycket ovanlig
sådan kan jag tycka...
Har bara sett den på bild tidigare..
Nu har alla knoppar slagit ut
och luktar en svag doft av 
liljekonvalj....
Konstigt växtsett blommorna växer
från stammen....
Vet tyvärr inte va den heter.....

Ha nu en fortsatt skön Onsdag
Nu jobbar jag Lördag natt sen
går man på semester....

ÄNTLIGEN!!!!!

Stora kramen 
Lotta....

18 kommentarer:

  1. Men du vilken sällsynt vacker växt!!! Har aldrig sett något liknande faktiskt! Häääärligt med semester, jag har bara två dagar kvar innan jag går på min ledighet:))))

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Gulle dig vad kul att höra ifrån dig, har saknat dig...
    Ja, den blomman är verkligen vacker. Vi gav bort en sån till en kollega för några år sedan men jag har förträngt vad den hette.
    Tack för din kommentar hos mig!

    Ha det gott "mormor"
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  3. Jag saaaaaknar dig med dina härliga inlägg,hoppas på fler nu när du får semester...;)))))
    Åååh vilken vacker blomma,Hans köpte hem en orkide en gång men den tog jag död på så nu vågar jag inte...;))) Har sett en orkide som är bedårande i blåa nyanser,men nån sån blir det inte här hemma..;)
    Ha en skön kväll nu lilla mormor,så hoppas jag att få se ett fint inlägg snart igen...KRAAAAAAMEN till dig du gulliga tjej!!

    SvaraRadera
  4. Men wow vilken underbar orkidé, har aldrig sett någon sådan men fin var den!
    Ha en skön kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Va? Är den riktig den blomman?
    Jisses så vacker!! En sån skulle jag också vilja ha :)
    Ha d gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var en fin orkidé, har aldrig sett en med
    så många blommor som sitter så.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar växt och så ljuvlig blomning..=)

    Ha det bäst !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blomma, har aldrig sett nån sån tidigare.
    Så skönt med semester snart. Jag jobbar 2 veckor till...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Goa' dig :) Tusen tack för din söta kommentar hos mig. Den värmde ska du tro!
    Jag har sett de där orkidéerna förr, men aldrig haft en sån själv. Läcker är den i alla fall :)

    Önskar dig en härlig semester vännen. Själv tar jag en liten bloggpaus nästa vecka.
    Kram på dig
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Åh vilken fin Orkidee! Kul att höra ifrån dej gumman...Hoppas du har det gott/ Gunilla ♥

    SvaraRadera
  11. En sådan Orkidee har en väldigt speciell plats i mitt hjärta. Det var nämligen den första blomma som min käre sambo köpte till mig när vi träffades:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Blev så glad att få se din orkidee, har en sådan själv å visste inte vad det var för blomma, har fått den å de som gav den till mig visste inte heller! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  13. Heej gumman! Tack för att du kommentera hos mej! Jag har också liite besvärligt att komma in till dej! Ha en bra helg vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  14. Sv: har du haft problem att komma in på min blogg? Det var tråkigt att höra. Absolut inget jag har gjort för du är mer än välkommen till mig :)
    Det gick bra att komma in här för mig i alla fall. Däremot har du besvärliga verifieringskoder för att kommentera. Dom får du gärna plocka bort :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Underbar orkide! Har aldrig sett en sådan förut. Hoppas värmen kommer nu när du fått semester.

    Mys och må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Vilken sagolik vacker blomma !
    Hoppas att den blommar länge så du får njuta av den en lång tid.
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  17. Vilken underbart fin...å vit *ler*
    Hoppas du har det gott?!

    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Tjooohooooo vännen,vart är duuu....hahahaa...Hoppas att allt är bra med dig och ditt lill knyte...

    KRAAAAAMAR till dig från mig..

    Tjillevippen!!!

    SvaraRadera